Wednesday, March 3, 2010

Dinner with Nam


Last night we met for dinner with our friend Nam at the Rainbow restaurant in the Old Quarter. Nam was Celine's student at Language Link. We have kept in touch since and it is always great to catch up with him. He is a funny guy. He is an importer/exporter of tea. He is always offering to help and was the person piling boxes and bags onto his motorbike when we last moved. He has invited us to climb Mount Fansipan, the highest mountain in Indochina, on New Years Eve and visit Lang Son, a famous and beautiful waterfall close to the Chinese border. We unfortunately couldn't make those trips but now have them highly placed on the "must do's" while in Vietnam.
Celine was always laughing in her classes with Nam which makes teaching much easier.
He is one of the good friends we have made here.


Hier soir nous avons diné avec Nam, un des mes anciens étudiants, un de nos meilleurs amis au Vietnam (pendant ce diner j'ai bloqué sur deux petites nanas a la table d'en face qui me disaient quelque chose, du coup je suis allée leur demander si elles étaient d'anciennes Schmidtardes et oui, c'était le cas) (Florent Schmidt c'était mon lycée dans la banlieue Parisienne, il a changé de nom depuis, il s'appelle Henri Matisse je crois).
Nam est plein d'humour et toujours prêt a nous aider: même quand on ne lui demande pas. Cette fois il s'est mis en tête de nous aider a déménager la semaine prochaine, ce qui est hors de question: il nous a déja aide la derniere fois. Nam est Zuzu sont les deux étudiants avec qui j'ai garde le plus de contacts.

No comments:

Post a Comment